Történetírás 7 lépésben poszthoz vagy blogcikkhez

Szerző: | feb 7, 2021 | napi marketingséták

A történetírás sokszor jól jön egy gyors poszt készítésekor is. Most megmutatom, hogyan tudod egy történetben a buyer perszónáidat bemutatni és ezáltal új érdeklődőket megszólítani?

🖋 Hívd segítségül a képen látható vitorlást és írj egy történetet. De hogyan? 6 lépésben

1. Képzeld el, hogy az egyik vitorlás a tiéd és a jövő héten – képletesen írom sajnos – szervezel egy vitorlázást azoknak, akik valamiért a legjobb vendégeid.
Fontos, hogy itt ne a barátaidra gondolj, hanem azokra a vendégeidre, akik korábban ismeretlenek voltak számodra, de mostanra már vásároltak tőled, hűségesek hozzád, vagy bármi más miatt megkedvelted őket. Olyanokra gondollj, akikből ha sok lenne, akkor a vállalkozásod repülőrajtot vehetne.
És még egy fontos kritérium: maximum 4 vendéget hívhatsz csak meg.
Miért? Mert a valóságban sem fogsz tudni négynél több vendégtípussal folyamatosan kommunikálni.

2. Kezdj bele a történetírásba, írj egy sztorit! Első bekezdéshez írd le, miért hívtad meg őket erre a vitorlázásra, mi volt vele a célod. (jutalom, megismertetni őket egy új hellyel, bemutatni nekik az új szolgáltatásodat, véleményüket kikérni…stb. )

3. Mondd el, hova viszed őket és miért éppen oda?
Idézd fel a Tüskevár c. könyv leíró részeit és ha nem is olyan terjedelemben, de pár mondatban írd le a hely különlegességeit, szépségeit.

4. Írj arról egy gondolatot, hogy miért ezt a csapatot hívtad meg, mi a közös a meghívott vendégek érdeklődési körében, korosztályában, munkájában, hobbijában…stb. Olyanokról írj, ami releváns a te vállalkozásod számára.

5. Majd mutasd be őket egyesével is, írd le a hozzájuk kapcsolódó sztoridat és hogy miért fontosak számodra, mi a különleges, egyedi tulajdonságuk.

6. A végén zárd le egy kérdéssel vagy egy bejelentéssel, ami már az új követőidhez, lehetséges vendégeidhez szól.
Az írásnál arra figyelj, hogy ne rólad szóljon a szöveg, ne a szolgáltatásod legyen a fókuszban, hanem a vendégeid, akiket meghívtál. Itt nem te vagy a fontos, hanem a mostani és a leendő vendégeid.

7. Utolsó lépésként adj címet a posztodnak vagy blogcikkednek! Én például ezt adnám a mai posztnak:
1 sztoriban 1 vitorlás, 1 vendéglátó, 4 vendégtípus

Legyél kreatív és eredeti! A történetírással jobban megragadod az érdeklődőid figyelmét, mintha csak egyszerűen a szolgáltatásodat mutatnád be.