Szállodamarketing
Azt már tudjuk a gyakorlatból, hogy mit sem ér a vendégszerző marketing, ha a vendég a szálláshelyen nem kapja meg a maximális figyelmességet, kedvességet, minőségi kiszolgálást és személyre szabott szolgáltatásokat.
Azt is tudjuk, hogy ha a vendég már érkezés előtt megszereti a szállodát, akkor az már fél siker, hogy elégedett vendég váljon belőle.
De mit szükséges ehhez? Szemléletváltás és új eszközök bevonása a marketingbe.
8 ponton változtass a megszokott szállodai marketing módszereiden!
Gondolkodj kampányokban!
Ne napi rutinfeladatokat végezz, hanem kampányokat tervezz. Komplex offline és online szállodai marketing kampányok mellett több kicsi kampányt is valósíts meg.
Ismerd meg a vendégeidet!
A vendégeid szokásainak, vágyainak, problémáinak megismerése legyen a legfőbb célod, amire a kommunikációs stratégiádat és a tartalommarketingedet is építed.
Gyűjts adatokat!
Adatok nélkül ne tervezz és ne kampányolj! Alakítsd ki a mérési mechanizmusokat, viselkedésalapú online marketing kampányokban gondolkodj.
Alkoss csoportokat a vendégeidből!
Szegmentáld a vendégeidet, a feliratkozóidat különböző tulajdonságok alapján. Minél homogénebb csoportokat tudsz alkotni, annál sikeresebb lesz egy-egy kampányod.
Automatizálj!
Ezt legfőképpen az e-mail-marketingedben tudod megvalósítani. Az automatizált hírlevélkampányokkal legalább 20%-al megnöveled a konverziós rátádat.
Beszélj a vendégeid nyelvén!
Ne általános megfogalmazásokra épüljön a kommunikációd, hanem szegmensek szerint eltérő üzeneteket, stílust használj, és eltérő konverziókat is várj el. Mindig az adott csoport nyelvén beszélj!
A "pont annyi elvét" kövesd!
Nem kell minden piacon, minden marketing eszközt és minden értékesítési csatornát használni. Arra fektess nagyobb hangsúlyt, amelyik a legeredményesebb a te marketing mixedben.
Legyél egyedi és minőségi!
Találd meg azt az egyetlen egy előnyt, amire építheted a hosszú távó kommunikációdat és sikeredet. Ha kitűnsz a konkurenci a közül, könnyebben megjegyeznek a vendégek is.
A direktben foglaló vendég többet hoz, kevesebbet visz!
Marketingesként ma már értékesítened is kell, hiszen minden marketing kampányt számokban mérünk.
A direktben foglaló vendégek számának növelése legyen a te célod is, természetesen nem elfelejtve, hogy a vendég nem robot, így a szállodai marketingben mindig is nagy szerepet játszanak az érzések, érzelmek.
Jutalmazd a vendégeidet, amiért nálad foglalnak közvetlenül, így megspórolják neked a jutalék kifizetést más szállásközvetítő portáloknak.
Vedd fel velem a kapcsolatot!
Ha csak irányt szeretnél változtatni, új eszközöket behozni a szállodai marketingedbe, vagy az adatok között szeretnél jobban eligazodni, új kampányokat kitalálni, akkor keress meg és beszélgessünk egy fél órát!