Mit tanulhatnak a szállodai marketingesek a Netflix modellből? – 2. rész

Szerző: | máj 8, 2019 | e-mail marketing, perszonalizált marketing, szállodamarketing

Ha a Netflix sikertörténetéről szóló cikk első részét olvastad, akkor megtudhatod, hogy mennyire fontosak a perszonalizált marketingben a személyre szabott ajánlások, hogyan lehet optimalizálni a fotókat és mit is jelent a kényelem kultúrája.

Olvasd el a cikk második részét, amiből azt is megtudhatod, hogyan láncolja magához a nézőt a Netflix. A szállodai vendégeknél is működik…

Sokat tanulhatsz te is belőle, hogy hogyan szállj versenybe az online utazási irodákkal és hogyan tegyél szert több direkt foglalásra.

Perszonalizált marketing 4.: A Netflix tudja, hogyan szögezze a képernyő elé a nézőket

A Netflix vezérigazgatója, Reed Hastings megfogalmazása szerint a vállalatuk legnagyobb riválisa az alvás. Ezért aztán a Netflix különböző taktikákkal próbálja nézőit esténként minél hosszabb időre a képernyő elé szegezni.

A Netflix első saját sorozata, a Kártyavár volt. Itt alkalmazta úttörőként azt a modellt, hogy egy sorozat teljes évadát egyszerre tette elérhetővé. Ez a modell azóta elvezetett a „binge-watching” (mértéktelen filmnézés) jelenségéhez – miszerint a nézők annyira a képernyők elé ragadnak, hogy képesek egyszerre teljesen végignézni egy több részes sorozatot. Ezt erősíti ráadásul még az is, hogy az alapbeállításként szereplő „automatikus lejátszás” funkciónak köszönhetően a sorozat következő része automatikusan elindul az előző rész vége után. Valójában már a döntést is meghozza a Netflix a néző helyett.

A 2018-as év során a böngészési élmény növelésére a Netflix bevezette a videó előzeteseket is (egyfajta speciálisan kialakított videó-összefoglalóként), hogy ezzel is segítsék a gyors filmválasztási döntéseket.

Mindezen elemek hozzájárulnak a gördülékenységhez, s ezáltal a felhasználók több időt töltenek a platformon.

Mit tanulhat ebből a szállodai marketinges? 

Számokkal alátámasztott tény, hogy a potenciális vendégek igen magas arányban hagyják el a szálloda weboldalát anélkül, hogy a foglalást befejezték volna. Így komoly értéke lehet, ha sikerül lemásolni a Netflix közönségmegtartó szemléletét.

Sok – látszólag modern – szállodai weboldal veszít folyamatosan foglalásokat a felhasználói élmény apróbb hiányosságai miatt, ezért fontos, hogy

  • párbeszéd formájában kérdezz, válaszolj és mutasd az utat az oldaladon
  • célcsoport fókuszú struktúrát építs ki
  • játékosítsd a folyamatokat, hogy növeld az elköteleződést és magadhoz láncold a látogatót
  • adj minél több élményt a weboldalon szörfölés közbenEzek megoldást nyújtanak arra, hogy csökkentsd a konverziót.
    Szintén fontos, hogy a weboldaladon legyenek fent ajánlások, vélemények, valódi élménybeszámolók, melyek meggyőző erővel bírnak más vendégek szemében.
    Technikai eszközként például a konverzió növelés céljábaól  alkalmazhatunk automatikus árösszehasonlító widgeteket, melyek szükségtelenné teszik, hogy a látogatók az árak összehasonlítása céljából elhagyják weboldalunkat.

Perszonalizált marketing 5.: A Netflix szünet nélkül fejlődik (akkor is, ha az élen jár)

1997-ben a Netflix még csak egy DVD-lemezeket postázgató zöldfülű vállalkozás volt. Akkoriban a videókölcsönzés piacát a Blockbuster vezette. Két évtized múltán a Blockbuster már rég a múlté, a Netflix pedig a világ második legnagyobb médiavállalata.

Hogyan történt mindez? Nagyrészt annak köszönhető, hogy a Netflix felismerte, hogy a jövőt az online streamelés jelenti, s ehhez alakította üzleti modelljét. A versenytárs Blockbuster tétovázott, és meg is fizette az árát.

A Netflix szüntelenül keresi az újítási lehetőségeket és fejleszti szolgáltatását. A számtalan változtatás során a vállalat több eredeti tartalmat hozott létre, átdolgozta a filmajánlási algoritmusát, és folyamatosan tökéletesíti a felhasználói felületét, hogy élmény legyen ott lenni.

Ma már megtehetné a Netflix is, hogy megáll – de ez az opció nem szerepel a vállalkozás génjeiben.

Mi a tanulság ebből a szállodáknak:

Könnyen megfeledkezhetünk róla, hogy a Netflix sikertörténete nagyrészt a gondolkodásmódról szól: az alkalmazkodási hajlandóságról, a probléma-megoldás fókuszú gondolkodásról, a kreativitásról és a töretlen kísérletezési vágyról.

Ez úgy fordítható le a szállodák nyelvére, hogy figyeljünk oda a versenytársakra, kövessük a vezető iparági trendeket, legyünk gyorsak és elszántak az alkalmazkodásban, találjunk kreatív módszereket a hatékonyság növelésére.

A Netflixhez hasonlóan létfontosságú felismernünk, hogy a vendégeink szükségletei folyamatosan változnak. Lassan felnövekszik az „igény szerinti” szolgáltatásokhoz szokott Z-generáció, akik számukat tekintve már egy év múlva többen lesznek, mint a jelenlegi Y-generáció. Készen kell állnunk, hogy megfeleljünk a fiatalabb utazók újfajta igényeinek, a gyors változásokra, a kreatív megoldásokra, hiszen ők lesznek a jövőbeli vendégeink.

Szintén nagyon fontos a megfelelő technológia alkalmazása. Az online utazási irodák (OTA-k) azért tudnak szárnyalni a saját weboldallal szemben, mivel folyamatosan optimalizálják az online felhasználói élményt.

Nincs más hátra, mint a weboldalak átstruktúrálása, a mobile first” szemlélet szerinti optimalizálás és a különböző párbeszédalapú és viselkedésalapú technikai megoldások bevezetése.

Perszonalizált marketing 6.: A Netflix gondolkodásmódjának alkalmazása

Úgy tűnhet, a Netflix sikerének titka pusztán hatalmas pénzügyi erőforrásaiban keresendő. Érdemes azonban felidéznünk a Netflix vezérigazgatója, Reed Hastings egy 2016-os VentureBeat interjúban elhangzott szavait: „A változtatásokat nem a Netflix okozza. Maga az internet változik. Mi minden évben kitaláljuk, hogyan használjuk úgy az internetet, hogy remek felhasználói élményt nyújthassunk. Minden egyes év egy kísérlet.”

A tanulság ebből az, hogy a világ gyorsan változik. Csak úgy tudunk megfelelni a vendégek és utazók igényeinek,(és esetleg le is nyűgözni őket), ha gyorsan és kreatívan alkalmazkodunk a piachoz, használjuk a legújabb technológiákat, kiemelkedő kényelmet biztosítunk az érdeklődéstől a foglalásig tartó útvonalon, és készen állunk a vendégek egyéni igényeinek és kívánságainak teljesítésére.

(Forrás: traveltripper.com)

Ha tetszett a cikk, lájkold vagy oszd meg! Ha érdekelnek az inbound marketingben és a buyer perszonákra szabott kommunikációban rejlő lehetőségek, akkor példaként nézd meg azt az anyagomat, amit a családbarát kommunikációhoz készítettem a szállodásoknak.