Örökzöld tartalmakkal szállodai marketingesként is megkönnyítheted a dolgodat

Szerző: | jan 12, 2020 | inbound marketing, szállodamarketing, tartalommarketing

Tudd, hogy ha örökzöld tartalmakat készítesz, a jövődbe fektetsz. A tartalommarketing egyik legnagyobb kihívása, hogy időről időre új tartalmakkal kell előállnod. De ki mondta azt, hogy egy-egy jól sikerült korábbi, azonban még mindig releváns munkádat nem használhatod fel újra? 

Szállodai marketingesként biztos te is jól ismered azt a sürgető érzést, amikor már a lelki szemeid előtt is csak a homokórából vészesen pergő homokszemeket látod, mégsem jutsz egyről a kettőre. Egyszerűen nem sikerült időben megírnod az újabb blogposztot, elkészítened egy újabb fotósorozatot az Instagramra, vagy épp leforgatnod a következő imázsvideót.

Hiszen marketingesként mindannyian az idő rabszolgái vagyunk, és vannak bizony olyan időszakok, amikor feltartóztathatatlanul maga alá temet minket a feladatok árja. Azonban, hogy a tartalomgyártás ne szakadjon meg és mindig legyen új kontent a felületeiden, érdemes néhány örökzöld tartalmat is készítened. Hogy miért? Mert ezeket idővel újra és újra felhasználhatod.

Ez pedig időt, pénzt, energiát spórol neked, ráadásul gondoskodik az adott csatornád forgalmáról, és az új leadek, esetünkben foglalások generálásáról is. Használd ki az evergreen tartalmakban rejlő lehetőségeket, mert végső soron nemcsak a szállodád forgalmát növeled vele, hanem olyan értékes időt spórolsz meg, amit aztán más területekre összpontosíthatsz.

Nem hallottál még az örökzöld tartalmakról? Olvasd el, hogy mire gondolok!

Örökzöld tartalmaknak általában azokat a tartalommarketinges anyagokat tekintjük, amik egyrészt már az első publikálásukkor is remekül teljesítettek – vagyis érezhető forgalmat generáltak neked –, másrészt hasznos, érdekes és olyan el nem évülő információk vannak benne, amiket évekkel később is nyugodtan felhasználhatsz.

Éppen ezért főként olyan tartalmakat érdemes kikiáltani örökzöldnek, amelyek tájékoztató jellegűek, vagy épp edukálják valamilyen témában az olvasókat. Rengeteg dologgal felkeltheted a vendégeid figyelmét, például:

  • egy régebbi kastélyszállóban biztosan van néhány kísértet és hozzájuk kapcsolódó legenda, ami felkelti a figyelmet
  • Családbarát szállodánál érdemes kitérni arra, hogyan lehet eltölteni közösen a pihenést, hogy az élmény legyen szülőnek és gyereknek egyaránt
  • Hasznos segítség lesz az, ha készítesz egy csekklistát azokról a tárgyakról, eszközökről, amelyeket nem kell magával vinnie a szállodádba.
  • De ugyanígy lehet a környékhez kapcsolódó tartalmakat írni, amikkel további programlehetőségekhez segíted hozzá az olvasódat.
  • Páratlan a wellness részleged? Akkor keltsd fel az érdeklődését iránta, fesd le a vendégeidnek, hogy miért fognak újjászületni a hoteledben! Vagy készíts egy wellness szótárt.

Ezekhez az örökzöld tartalmakhoz bármilyen megjelenési formát választhatsz, akár blogot, akár egy infografikát, vagy videót, vagy más, a célközönségednek jobban fekvő platformot, illetve formátumot.

Ahogy a feliratkozóidat, úgy a tartalmat is szegmentálhatod

A legkönnyebben a hasznos információkat tartalmazó blogcikkeket lehet elkészíteni.

Családbarát szálloda marketingeseként például készíthetsz egy olyan letölthető anyagot, ami a gyermekek kora – lehetséges érdeklődési területe alapján tematizálva, bemutatja az adott település és a környék látnivalóit, éttermeit, programjait, túraútvonalait, műemlékeit, kerékpárkölcsönzőit stb.

Feltüntetheted benne, hogy mi közelíthető meg babakocsival, hogy jut el oda a család kocsi nélkül a szállodából és így tovább – mindent, ami a családi logisztikához, kényelemhez, élményhez szükséges. (Ráadásul a kiadványban szereplő turisztikai célpontokkal és vendéglátó egységekkel még a szálloda is köthet valamilyen affiliate együttműködést.)

Ezt az anyagot csak egyszer kell az elejétől a végéig összeállítanod, de ha kiemeled a blogodon, akkor időről időre vonzani fogja a látogatókat, akikből aztán fizetővendégek válnak. Ha pedig év végén up to date formába hozod, frissíted-bővíted a szolgáltatókat, akkor máris megvan a remek indok az újraposztolásra.

De írhatsz egy olyan, valamivel kevesebb erőbefektetést kívánó blogcikket is, amiben arról edukálod a vendégeidet, hogy mire figyeljenek oda, ha például családbarát szállodát keresnek – és amivel bizonyítod, hogy az edukálással a területed szakértője vagy.

  • Például a vendégeid laikusként milyen jelekből tudhatják, ha egy szálláshely csak a nevében vagy a hirdetésében családbarát?
  • Milyen elvárásaik lehetnek egy családbarát szállással szemben?
  • Milyen szempontokat vegyenek figyelembe, hogy könnyen ki tudják szűrni a rengeteg hotel közül a számukra legmegfelelőbbet?

Az időtálló, örökzöld tartalmak akkor segítik az egyes korosztályok megnyerését, ha az ő tartalomfogyasztási szokásaikhoz igazodva készíted el őket. Sőt a különböző csatornákra (Instagramra és Youtube-ra) is ajánlott mutációt készíteni.

Ha szeretnél minden igényt kielégíteni, akkor szerezd be 365 napra elegendő muníciót nyújtó tartalomnaptáramat. ITT megveheted a családosok piacára készült tartalomnaptárt.