Utazási szokások és motivációk – így készíts hatékony tartalmakat a vendégeidnek!

Szerző: | feb 20, 2020 | tartalommarketing

Ma már nem is lehet kérdés, hogy kommunikálnod kell a vendégeiddel, a kérdőjel inkább csak arra vonatkozik, hogyan csináld jól. Ahhoz ugyanis, hogy célba érj náluk, rájuk szabott anyagokat kell készítened. Ehhez viszont nem árt, ha tudod, hogy mi motiválja őket akkor, amikor kiválasztják a nyaralás helyszínét és a vágyva vágyott szállodát. 

Természetesen az, hogy az egyes vendégek milyen fajta figyelemre, kényelemre, szolgáltatásokra és programokra vágynak, attól is függ, hogy milyen szegmensbe tartoznak. Hiszen a nyaralási helyszín kiválasztásakor mást tarthat fontos szempontnak egy romantikára vágyó fiatal pár, egy nagyobb baráti társaság, a nyugdíjas utazók, az egyedül nyaralók és a családos vendégek is.

Eltérő prioritások – eltérő motivációk

Ha az utazó vendégek motivációinak mélyére ásunk, azokat két alapvető típusba oszthatjuk: belső és külső motivációkra. A belső motivációk olyan ösztönzők, amelyek főként érzelmi téren befolyásolják a vendégeidet a döntéshozatalban.

Ilyen például a kíváncsiság az adott helyszín és kultúra iránt, vagy akár egy korábbi nyaralásnak köszönhető érzelmi kötődés, a környék felfedezésének lehetősége. Ezek a motivációk arra késztetik a vendégeidet, hogy a materiális előnyök – például egy kedvező csomagajánlat – mellett, érzelmi aspektusokat is figyelembe vegyenek.

Ezzel szemben a külső motivációk az érzelmi tényezőktől függetlenül, racionális megközelítésre késztetik a vendégeidet: ilyen lehet például a nyaralás költségvetése, a szolgáltatásod ár-érték aránya, a családok és a baráti kör befolyásoló ereje, a biztató vagy épp elrettentő vendégértékelések, a programajánlatok.

Természetesen az emberi szükségletek hierarchiája mellett sem mehetünk el szó nélkül. Biztos számodra is ismerős Abraham Maslow amerikai pszichológus neve, aki 5 szintre osztotta az emberi szükségletek motiválta döntéshozatalt és közülük 4 a vendégek motivációit tekintve is megállja a helyét.

Ezek:

Élettani: ez a túléléshez szükséges dolgokat takarja, pl. az ételt, italt, a lakhatást, az alvásigényt, és a meleget. Ez a szállodád esetében többek között a kényelmes és tiszta ágyat, asztalokat, fürdőszobát, az ízletes konyhát jelenti.

Biztonság: ez az utazó vendégek számára a jól zárható szobát, családbarát szolgáltatások esetén a bababiztossá tett helyiségeket, gyerekzárral ellátott szekrényeket jelenti és általánosságban véve, a település közbiztonsága is fontos tényező lehet.

Szociális szükségletek: kikapcsolódás iránti vágy a családdal-barátokkal, pihenés, relaxálás, az új helyek-kalandok felfedezésének vágya.

Önértékelés: ez ebben az esetben nem más, mint az elégedettség – amiért megengedhette magának, a családjának a nyaralást –, valamint a dicsekvés vágya. Valószínűleg te is találkoztál már olyan hirdetésekkel, amin „Instagram-kompatibilis” szoba, vacsora, programok lehetőségével csábítanak szállodák és éttermek.

Milyen tartalmakkal érheted el a célközönségeidet?

Most, hogy az utazó vendégek motivációit már ismerjük, könnyebb bekategorizálni, hogy az egyes szegmensek figyelmét milyen jellegű tartalmakkal lehet felkelteni.

Az első és legfontosabb tanácsom, hogy élj a storytelling lehetőségével, de ezt ne csupán a blogolásra értsd. Erős vizuális kontentekkel – vagyis jó minőségű képekkel és videókkal – igazi vendégcsalogató storytelling-tartalmak készülhetnek a következő felületekre:• Facebookra,• Instagramra,• Youtube-ra is.

Azért is ajánlott egyébként több social media csatornán jelen lenned, mert így több korosztályt érhetsz el. Míg a Facebook ma már inkább az X- és az Y-generációsok terepe, a fiatalabb korosztály főként az Instagramon és a Youtube-on érhető el. Szóval, ha rájuk is alapoznál mindenképpen szükséged lesz a figyelmüket felkeltő anyagokra.

Persze ahhoz, hogy igazán hatékony tartalommarketing stratégiát állíthass össze, mindenekelőtt ismerned kell a vendégeidet, hogy a blogbejegyzéseidet, a hírleveleidet és a social media jelenlétedet is az igényeiknek megfelelően alakíthasd a lehető legváltozatosabbra.

Hiszen amíg például egy romantikára vágyó fiatal párnak egy gyertyafényes vacsoráról, vagy az ágyra szív alakban kiszórt rózsaszirmokról készült képek is felkelthetik a figyelmét, addig egy kisgyerekes családnál könnyebben célt érhetsz olyan kontentekkel, amik a felhőtlen családi együttlétről szólnak. Mondjuk a medencében pancsolásról vagy arról, ahogy a hotelhez tartozó vadasparkban etetik az állatokat.

Ennek mentén készült egyébként a családos vendégeket megszólító 365 napos tartalomnaptáram is, tegyél vele egy próbát Te is!