Mire tanítottak meg engem a marketingséták?

Szerző: | nov 23, 2020 | marketingséta

Születésnap a házam táján – egy éves lett a #napimarketingséta.

2019. november 23-án indult minden…

Születésnapokon nagyon gyakran szokták azt írni, hogy mennyire gyorsan elrepült ez az egy év. Meg kell, hogy mondjam, hogy ezen a születésnapon ezt pont nem mondhatom el. Mert hát valljuk be őszintén, ez az év eléggé döcögősre sikeredett. Egy vírus miatt át kellett értékelnünk a mindennapjainkat, a munkánkat. Új szabályokhoz kellett alkalmazkodnunk, új lehetőségeket kellett keresni, el kellett engedni a jelentéktelennek tűnő folyamatokat. El kellett kezdenünk máshogyan élni, dolgozni, tervezni, figyelni.

Bevallom őszintén, hogy amikor ma, pontosan egy éve elkezdtem a sétáimat – a napi marketingsétákat -, még véletlenül sem gondoltam arra, hogy egy év múlva születésnapot fogok ünnepelni, pláne nem, hogy egy ilyen év zárásaként. Most mégis itt vagyok és egy kicsit visszatekintek az elmúlt egy évre.

De hogyan született meg a #napimarketingséta?

Úgy, hogy elkezdtem sétálni. Tervek és célok nélkül.

Alapvetően egy kisebb egészségügyi probléma volt a kiváltó ok, amiért elkezdtem rendszeresen sétálni. Vidéki lány vagyok, mindig is szerettem mozogni, imádom a friss levegőt és imádok a szabadban lenni. Azt gondolom, nem kicsit irigylésre méltó, hogy a Balaton mellett lakhatok és itt tehetem meg a napi sétáimat. Csoda hely, csoda környék, inspiráló környezet – nagyon hálás vagyok a sorsnak.

Volt egy mondat: „Ha nem tudsz futni, akkor sétálj!”

Egészen pontosan egy évvel ezelőtt – 2019. november 23-án – volt az a nap, amikor barátnőm felnyitotta a szememet ezzel a mondattal. A beszélgetés után fogtam a telefonom, felvettem a fülest a zenehallgatáshoz és elindultam sétálni a keszthelyi Helikon Parkon keresztül a Balaton partra. Gondoltam „két legyet egy csapásra”: újra elkezdek mozogni, és amíg sétálok, addig elintézem a telefonos ügyeimet is. Nem utolsó sorban pedig kiszakadok a monoton munkából is.

Bevallom, aztán elég érdekes dolog történt velem a séták során: egyre inkább leszoktam arról, hogy telefonálásra használjam a telefont a séta közben. Nem akartam mással foglalkozni egy idő után, csak megélni a természet szépségét, lefotózni a látványt és a zene ütemes ritmusára sétálni. Arra viszont már az első nap elég volt, hogy észrevegyem: a séta alatt kitisztul a fejem és akaratlanul is jönnek a gondolatok, a marketing ötletek.

Beindult a kreatív énem.

Hol egy falevél, egy ringatózó csónak, egy sáros kő, a vasúti átjáró vagy csak maga a víz, a felhők, az emberek indítottak el bennem valamit. Valami, ami megoldást jelentett egy aznapi marketing problémámra, vagy új ötletet adott valamely készülőben lévő kampányomhoz. A #napimarketingséta név viszont már az első séta után megfogalmazódott bennem.

Őszinte leszek. Az elmúlt 365 napban nem tudtam minden nap elmenni sétálni, nem készítettem minden nap fotót, nem jött minden alkalommal új ötlet és nem is posztoltam minden nap.
Viszont ezek nem vették el a kedvemet és azt vettem észre, hogy egyre fontosabbak lettek ezek a séták. Sőt: mostanra már a napi marketingséta lett az egyik központi eleme a napomnak, s ennek a pozitív hatását a munkámban is érzem.

Mit adott nekem a napi marketingséta?

Egészséget: Életem egy olyan pillanatában, amikor igencsak lemerülőben voltak az elemeim, a legjobb döntés, amit hozhattam, hogy elkezdtem napi rendszerességgel sétálni. A mozgásban az újrakezdés örömét éltem meg, azt, amikor lendületet kap az ember egy új dolog kivitelezéséhez, egy új fejezet megéléséhez. Emberileg hihetetlenül feltöltött.

Kreatív ötleteket: szakmailag rengeteg plusz ötlet született meg bennem. Olyan megoldások, olyan kreatív újítások jutottak az eszembe, amikre előtte még sosem gondoltam. Olyan hatással volt rám ez az új szokás, mintha kicserélték volna az agyamat; új irányokat, merész megoldásokat, új projekteket vizionáltam, eszembe jutott számtalan megvalósítható és megvalósítandó ötlet.

Megtaláltam a saját hangomat a közösségi médiában: Elkezdtem írni Nektek a Facebook-on és Instagramon, és a visszajelzések alapján egyre népszerűbbek lettek a bejegyzéseim. Az volt az érdekes, hogy nem volt megerőltető ezeket a bejegyzéseket megírni – nagyon élveztem.

Rendszerességre és kitartásra tanított meg: Nem tudom, hogy Ti hogy vagytok vele, én néha sajnos hajlamos vagyok feladni a dolgokat. Állítólag ez elég emberi tulajdonság – mindenesetre akár emberi, akár nem, elég bosszantó. Azonban azt kell, hogy mondjam, érdekes dolog történt velem: a napi marketingséta ezen a területen is segített – nap nap után megtéve a sétáimat, ebben is fejlődtem.

Új célt és projektet: új lendületet adott a vállalkozásomnak, új termék megvalósítását eredményezte, ami nem más, mint a 2020. tavaszán induló Marketing Séta Tréningnapok. Sétával és gyakorlati megvalósítással egybekötött marketing tréningek megvalósításán dolgozom most, hogy ozzám hasonlóan te is új ötletekkel emeld egy szinttel feljebb a marketing tevékenységedet. Ráadásul mindezt a Balatonnál!

Érzelmileg pedig egyensúlyba kerültem. Talán erről a legnehezebb írni, hiszen az érzelmi folyamatok mindig rendkívül törékeny és személyes témák. De talán ez a legjobb kifejezés arra, amit átéltem: egyensúly. Egyensúly és harmónia költözött a mindennapjaimba – és ehhez elég volt annyit tenni, hogy minden nap felvegyem a cipőt, magamra kanyarintsak egy kabátot. És elinduljak.

És Neked vajon most mire van szükséged? Megfogalmaztad már?

Új ötletekre? Esetleg a megkopott kreativitásra, vagy annak új színeire? Lendületre és új energiákra a megvalósításhoz?

2021 tavaszán indul a Kreatív Marketingséta Tréningnapok első tréningje, amely különleges koncepcióban garantálja neked is az új ötleteket. Mindezt a Balatonnál, egy igazán inspiráló környezetben.

Iratkozz fel a #napimarketingséta hírlevélre, hogy ne maradj le az indulásról.

Ha pedig csak szívesen olvasnád az én napi marketingsétáimat, akkor kövess Facebook-on vagy Instagramon!