Ismeretlen helyzetben kerültünk, mondhatjuk, hogy válsághelyzetben van a turizmus és a szállodaipar. A szálláshelyek üzemszünetet rendeltek el, nem tudni meddig, de kapuikat bezárták.
A háttérben azonban nem állhat meg a munka. A legrosszabb döntést az, ha most pont a marketingtől vesszük el az erőforrásokat. Mert a válság után is lesz élet. És ha te most a válsághelyzetben nem kommunikálsz a vendégeiddel, akkor hogyan várod majd el, hogy a válság után ők majd téged válasszanak?
Ugye ez nem egy win-to-win szituáció lenne? Ezért azt mondom, hogy válság idején is MARKETING, MARKETING, MARKETING kell!
Költséghatékonyság szempontjából a válságkezelés és a válság utáni talpra állás egyik legbiztosabb és legkönyebben elérhető eszköze nem más, mint a tartalommarketing.
Ezért állítottam össze neked az 59 tartalommarketing tipp válságkommunikációs gyűjteményt.
A tartalommarketing és a kommunikációs tématerv az az eszköz, amivel akár alacsonyabb, csökkentett költségvetésből, extra erőforrások nélkül és ritkább megjelenésekkel is dolgozhatsz. A tartalommarketinggel a felszínen és a köztudatban tarthatod a brandedet egészen addig, amíg ismét eljön az ideje a családi nyaralásoknak, a baráti hosszú hétvégéknek, a konferenciáknak és a különböző rendezvényeknek.
Mi most a 6 legfontosabb elv, ami alapján kommunikálj?
- Ne tűnj el a vendégeid elől, csak azért mert átmenetileg üzemszünet van a szállodádban.
- Csatlakozz a turisztikai “túlélő” social kampányokhoz, hiszen #együttkönnyebb .
- Ne burkolózz feketébe, úgyis lehangolt kedvében vannak az emberek. Inkább színesítsd az üzenetedet és a megjelenésedet!
- Legyél jókedvű és pozitív, csalj mosolyt a vendégeid arcára!
- Ne értékesíts, hanem építs közösséget!
- Kommunikálj úgy, ahogy eddig még sohasem tetted.
Hogyan?
Összeállítottam neked az 59 tartalommarketing tipp c. anyagomat, amiből szemezgess bátran és legyél szem előtt a válság idején is.