Amiért az e-mail marketing lesz a szállodád legjobb barátja: hatásos és olcsó

Szerző: | okt 13, 2019 | e-mail marketing, online marketing, szállodamarketing

Bár ma már a szállodaiparban is megkérdőjelezhetetlen szerepe van a közösségi médiának, de ne csak erre, vagy az influencer marketingre, illetve hirdetésekre alapozd a foglalási számaidat. Egészítsd ki őket az egyik leghatásosabb – és legolcsóbb – fegyverrel, amit bevethetsz: az e-mail marketinggel.

Persze a mai digitalizált világban már elcsépeltnek tűnhet a gondolat, hogy bárki veszteget még időt a hírlevelek olvasására. Pedig, ha jól bánsz a szavakkal, értékes és személyre szabott tartalmat nyújtasz az e-mailed célközönségének, ráadásul még a szövegbe beszúrt képek, illetve videók is jó minőségűek, akkor busásan megtérül a hírlevélbe fektetett idő, energia és pénz is.

A számok nyelvén kommunikálva és a Campaign Monitor adatait felhasználva, mondhatnánk ezt úgy is, hogy minden e-mailre elköltött 1 dollárra 38 dolláros bevétel jut, ami a legjobb ROI-val rendelkező csatornává teszi az e-mail marketinget. Azért így már egészen más a leányzó fekvése, nem igaz?

De ne álljunk meg itt, nézzünk még néhány statisztikát

Tudtad például, hogy a Tippie School of Management felmérése alapján az utazások és a szállások foglalásának 53%-a az online térben történik? Amibe ugyebár az e-mail marketing is beletartozik, és tekintve, hogy a Radivati Group adatai szerint a világ népességének 34%-a, mintegy 2.5 milliárd ember használ e-mailt, azért ez nem rossz arány.

Természetesen Magyarországon ennél jóval kisebb volumenről beszélhetünk, de a tendencia itt is hasonló. Emellett az sem elhanyagolható tényező, hogy a Hubspot szerint az e-mail használók 99%-a naponta csekkolja az üzeneteit és felmérésük szerint 59%-uk vásárlási döntését befolyásolják a hírlevélben olvasottak.

És még egy nagyon fontos tényező, amiről már korábban is írtam: a saját, szegmentált listák és kampányok használata. Szintén Hubspotos adat, hogy a szegmentált kampányokat használó marketingesek mintegy 760%-kal növelik a bevételeiket.

Főleg akkor, ha tudatosan alapoznak a vendég magatartására

Gondolkodj egy kicsit a vendéged fejével: a Disruptive Advertising adatai szerint a vendégek 72%-a jobban preferálja az e-mailben kapott promóciós anyagokat, hírleveleket, ajánlatokat, mint az a 17%, akik a közösségi médiát részesítik előnyben.

A felhasználók – akik között megbújnak a potenciális vendégeid is – sokkal nagyobb figyelmet szentelnek 1-1 e-mailnek, mint például a közösségi médiában futtatott posztoknak, amiken simán tovább görgetnek. Azok megragadhatják ugyan a figyelmét, főleg akkor, ha kiemelkedő a hozzá párosított vizuális kontent, de ettől még az e-mailben olvasottaknak fog nagyobb figyelmet szentelni.

Ennek alapján tévesen feltételezed azt, hogy nem fogják megnyitni a hírleveledet. Gondolj csak bele: ha egyszer már kifejezetten hozzájárultak ahhoz, hogy e-mailben is rendszeresen felvedd velük a kapcsolatot, illetve saját maguk feliratkoztak a hírleveledre, akkor számítani fognak a leveled érkezésére. Végül is, azért adták meg az adataikat, hogy használd őket. Ha mégsem így teszel, akkor csalódottak lesznek.

Használd tehát az e-mail marketinget tudatosan, ne csak akkor küldj ki ajánlatot, ha éppen valamilyen akciós szálláscsomagot, vagy a szállodád egyik új szolgáltatását szeretnéd promotálni, hiszen ennél sokkal több lehetőség rejlik benne!

Mire használhatod az e-mail marketinget?

A lehetőségek tárháza szinte végtelen. Hogy mégis kiemeljünk néhány fontos szempontot, azok a következők lennének: mindenekelőtt elköteleződést építhetsz vele a célközönséged körében. A GDPR vészterhes árnyékában ugyanis nem hozhatsz létre olyan hírlevél adatbázist, illetve ügyféllistát, ami ne felelne meg a törvényi előírásoknak és ne adott volna a feliratkozó hozzájárulást a hírlevelezéshez.

Persze mondhatod, hogy így viszont nehezebbé válik a listaépítés, és tényleg van benne némi igazság. Ugyanakkor lásd meg a másik oldalt is: a nehezítésnek köszönhetően csak olyan potenciális vagy épp visszatérő vendégek kerülnek be az adatbázisodba, akik ténylegesen érdeklődnek a szállásod és a szolgáltatásaid iránt. Olyan értékes feliratkozóid lesznek így, akikből egy jól megfogalmazott üzenettel és értékajánlattal, könnyebben érheted el a foglalást, mint egy „hideg” hirdetésből.

A rendszeresen érkező hírlevéllel egyébként még a márkahűséget is kialakíthatod bennük, és a branded ismertségét is növelheted.

Egyszóval, fenntarthatod a folyamatos érdeklődést a hoteled iránt, még a holtszezonban is. Hogy mit kell tenned ehhez?

• Legyen rendszeres a kommunikációd: legalább heti 1 hírlevelet küldj ki a listáidra, hogy ne feledkezzenek el rólad!

• Átgondolt stratégia mentén kommunikálj, ne hasraütés-szerűen válaszd ki a témákat.

• Lehetőleg perszonalizáld a levelet: ennek titka nem feltétlenül a névre szóló köszöntésben rejlik, sokkal inkább abban, hogy személyre szabott, az érdeklődési körének megfelelő ajánlatot küldj neki.

Szegmentáld a listát, bontsd kisebb, jól behatárolható szegmensekre: más-más igénye lesz egy kisgyerekekkel, illetve kamaszokkal érkező családnak, ahogy például egy romantikára vágyó fiatal párnak, illetve a kutyájukkal érkező vendégeknek is. Szegmentáld őket életkor, nem, a foglalt szoba és igénybe vett szolgáltatások, illetve az érdeklődési köre szerint is – így biztosan olyan tartalmat fogsz biztosítani nekik, amivel gyorsabban rákattintanak a foglalás gombra.

• Ne feledkezz meg a feliratkozást megköszönő e-mailről sem, ezzel is csodákra lehetsz képes: ügyes megfogalmazással már ebben a 0. levélben elkezdheted a várakozásépítést, ami miatt a vendég várni fogja az e-mailjeidet.

• Ugyanilyen fontos az utókövető e-mail is, bátran élj vele: a nyaralás után érdeklődd meg, hogy mindennel elégedettek voltak-e, mi tetszett nekik különösen és hogy látják ők, mi szorul még fejlesztésre? Ezzel nemcsak bebizonyíthatod, hogy nálad tényleg a vendég az első, de adott esetben a szolgáltatás fejlesztésére vonatkozóan is kaphatsz néhány hasznos tippet. Ráadásként még olyan visszajelzéseket is begyűjthetsz, amit úgynevezett social proofként használhatsz a weboldaladon, és a többi marketinganyagodban-marketingfelületeden.

• A tartalom: nem lehet eleget hangsúlyozni, hogy a hírlevélben az igazán értékes tartalom számít. A szállodák esetében ez lehet ismertető a környék, illetve a régió látnivalóiról, programajánló, néhány szó a helyi gasztronómiáról, esetleg házi receptek a szálloda konyhájáról, a hotel életének bemutatása, egy-egy új szolgáltatás vagy szoba bemutatása, akciók. Bármi, ami az ügyfél érdeklődésére számot tarthat.

Természetesen ez csupán egy kis ízelítő volt abból, hogy mire és hogyan használhatod az e-mail marketinget a szállodádban. Ha további tippekre és tanácsokra lennél kíváncsi, kérlek vedd fel a kapcsolatot velem ITT.