Automatizáld az e-mail marketinged – Vedd le a terhet a saját válladról

Szerző: | okt 20, 2019 | e-mail marketing, perszonalizált marketing

Az e-mail marketing automatizálása nemcsak időt és pénzt spórol neked, hanem a szállodád bevételeit is növelni fogja, legyen szó akár szezonális kampányokról, vagy a legegyszerűbb, mégis időrabló folyamatokról.

Ha nem hiszed, ebben a cikkben utána járhatsz!

Legyen szó akár szezonális kampányokról, vagy a legegyszerűbb, mégis időrabló folyamatokról, az e-mail marketing automatizálása nemcsak időt és pénzt spórol neked, hanem a szállodád bevételeit is növelni fogja. Ha nem hiszed, ebben a cikkben utána járhatsz!

Elképzelhető, hogy korábban felesleges nyűgnek tartottad az e-mail marketinget, azon belül is a hírlevélküldést, de ha figyelembe vesszük a Campaignlike adatait , akkor csak egy következtetésre juthatunk. Botorság lenne lemondani a vendégeink 72%-áról, akik főként e-mailben szeretnek személyre szabott promóciós ajánlatokat kapni.

Úgyhogy beszéljünk egy kicsit az e-mail marketingről…

… és arról, hogy hogyan is kell jól csinálni.

Természetesen a hatékony e-mail marketing alfája és omegája egy reszponzív e-mail lista, akikkel GDPR kompatibilisen kommunikálhatsz. Ezeket a hozzájárulásokat a hírlevélküldéshez elkérheted akár offline módon is a becsekkolásnál – csak néhány plusz sort és egy hozzájáruló rubrikát kell hozzá feltüntetned a papíron, míg az Adatkezelési tájékoztatót elérhetővé teheted a honlapodon. És a biztonság kedvéért a recepción is tarthatsz belőle néhány példányt.

De természetesen az online térben is építheted a listádat, hiszen a szállodád honlapján elhelyezett hírlevél-feliratkozással is begyűjthetsz néhány lelkes érdeklődőt, akikből az automata e-mail sorozataiddal vendégeket konvertálhatsz. Az pedig már csak hab a tortán, ha a listát szegmentálni is tudod, hiszen így sokkalta személyre szabottabb ajánlatokkal keresheted meg egykori és leendő vendégeidet.

Már az e-mailjeidben is legyél személyre szabott

Szerencsére semmi nem gátol meg abban, hogy a listádat a szállodádra szabottan szegmentáld: többségében családos vendégek érkeznek hozzád, vagy inkább párok, esetleg baráti társaságok?

Ha rendezvényszervezésről van szó, esküvőket tartanak nálatok szívesebben, vagy üzleti konferenciákat, esetleg csapatépítőket?

Ha elég nagy hozzá a lista, akkor természetesen még ezeken a fő kategóriákon belül is tovább szegmentálhatók az egyes csoportok. Például a családosokat tekintve megkülönböztethetjük a kisbabákkal, kisgyerekkel, vagy épp kis- esetleg nagykamaszokkal érkezőket, akiknek az életkoruktól és érdeklődési körüktől függően tudsz ajánlani programokat és szolgáltatásokat, de még szobákat vagy apartmanokat is.

Nem nehéz belátni, hogy pontosan a szegmentáció fog segíteni neked abban, hogy hogyan és miről kommunikálj az egyes vendégekkel: más stílust, illetve szolgáltatásokat igényel egy kisgyerekekkel érkező házaspár, és egy esküvőszervezéssel foglalkozó rendezvényszervező, de még a baráti társaságával érkező 30-as pár is.

Mindenesetre az adatok nem hazudnak: az egyik legnagyobb e-mail küldő alkalmazás, a Mailchimp 2017-es statisztikái szerint a címzettek 75%-a kattint nagyobb valószínűséggel egy szegmentált kampány e-mailjeire, mint egy vak világba kilőtt, mindenkinek szóló megkeresésre.

A bűvös tárgymező és a kiemelkedő tartalom

Természetesen az sem mindegy, hogy mit látnak majd az e-mailed tárgymezőjében, hiszen először azzal fognak szembesülni a postafiók megnyitásakor. Úgyhogy szükséged van egy ütős tárgysorra, ami – akár alternatív módon – felkelti az ellenálhatatlan érdeklődést a leveled tartalma iránt.

Érdemes egyébként tesztelni a közönséged, hogy az egyes csoportoknál milyen stílusú tárgymezők sikeresebbek, de az általánosságban elmondható, hogy az egyszerűbb, érdekes témát ígérő és az üzenetre koncentráló tárgysorok működhetnek a legjobban.

Ami pedig a tartalmat illeti, ha nem kelted fel eléggé az olvasód figyelmét, ha nem érzi személyre szabottnak a kontentet, akkor nem fog túl sok időt eltölteni az e-maileddel. Ennek két következménye lehet: vagy rákattint a leiratkozás gombra, vagy a Spam mappába fog kerülni a leveled.

Ehhez nem is kell feltétlenül az, hogy a címzett annak minősítse a levelet, mert a levelező rendszer automatikusan oda fogja szortírozni a küldeményeidet, ha nem töltenek az olvasásával elég időt. Mit tehetsz annak érdekében, hogy ezt elkerüld?

Perszonalizáld a tartalmakat: a személyes kapcsolat fenntartásához szólítsd meg név szerint a potenciális vendéget, és kínálj az érdeklődési körének megfelelő témákat, jó minőségű képekkel és videókkal körítve. És ne felejtsd el, hogy a fiatalabb korosztálynál jól működnek az emojik is, nemcsak a törzsszövegben, hanem a tárgymezőben is.

Az egyik utolsó löket: a várakozásépítés

A leveleidben törekedj az interakcióra: élj a storytelling lehetőségével és tegyél fel kérdéseket, amikkel növelheted a közöttetek lévő párbeszédet. Hiszen nagy eséllyel a vendéged is csak annak válaszol, akire úgy érzi, hogy érdemes rászánnia az idejét.

Építs benne várakozást, mert ha nem lesz kíváncsi a szállodádra, ha nem tudod meggyőzni őt arról, hogy számára mind a szobák kényelmét, mind a szolgáltatásokat és programokat tekintve Ti vagytok a tökéletes választás, akkor jó eséllyel máshol fogja lefoglalni a nyaralását.

És akkor jöjjön az automatizálás

Gondolj csak bele, hogy a szállodád mennyit nyerhet az automatizált e-mail marketinggel, hiszen nemcsak a hírlevélküldést automatizálhatod vele. Kezdetnek mindjárt ott vannak az üdvözlő e-mail sorozatok, amikkel a friss feliratkozókat köszöntöd. Kitartó munkával és logikusan felépített automatizációval 4-5 levélen keresztül finoman fűszerezve adagolhatod az érdekes – és számára releváns – információkat, történeteket és végül az ajánlatokat. Ez lenne a már említett várakozásépítés.

Emellett nem mehetünk el szó nélkül az utókövető e-mailek mellett sem, amit a nyaralás után 1-2 nappal automatikusan küld ki a rendszer. Remek módja ez annak, hogy finoman megtudakold, hogy meg voltak-e elégedve a szállodával és az igénybe vett szolgáltatásokkal, a kipróbált ételekkel-italokkal, az általatok ajánlott programokkal.

Hogy miért fontos ez?

Mert az ilyen vendégértékelések kincset érnek, ezek a legjobb user generated contentek: a vendégvélemények a lehető legerősebb social proofok, amiket a honlapodon vagy a későbbi, hasonló célcsoportnak szánt hírleveleidben megjelentethetsz – persze csak akkor, ha megadták a hozzájárulást.

Egyébként mind az üdvözlő, mind az utókövető e-mailjeidben elrejthetsz egy kis meglepetést: a feliratkozást vagy a visszajelzést megköszönheted az első vagy a következő foglalás során egy szobai bekészítéssel, vagy egy egyébként fizetős szolgáltatással, például masszázzsal.

Automatizált e-mail kampányokat egyébként a szezonális ajánlataidhoz kapcsolódóan is létrehozhatsz, de ezt természetesen alaposan meg kell tervezned.

El kell döntened például, hogy:

• mettől meddig tartson a kampány, és mennyivel előtte induljon el az automatizált e-mail sorozat,

• hány levélből álljon az e-mail kampány, és milyen időközönként kapják meg a lista tagjai,

• mi a célja a sorozatnak: egy szállodai szolgáltatás bevezetése/népszerűsítése, vagy a lefoglalt szobák számának növelése, esetleg a szálloda éttermében az új étlap népszerűsítése,

• hogyan kommunikáld az egyes célcsoportoknak,

• tudsz-e esetleg az ajánlathoz valami pluszt, esetleg engedményt csatolni?

Ez csak néhány olyan alapinformáció, ami a hatékony automatizált e-mail marketing kampány felépítéséhez szükséges.

 

Egyébként korunk egyik legismertebb marketing szakembere, Neil Patel osztotta meg az egyik legérdekesebb, automatizált e-mail marketinggel kapcsolatos statisztikáját: eszerint a triggerekkel dolgozó e-mailek 152%-kal nagyobb megnyitási aránnyal büszkélkedhetnek, mint trigger nélküli társaik. Ez azért elég jó arány, nem igaz?

Ha maradtak volna még benned kérdések, nyugodtan tedd fel őket nekem ITT!