Hogyan csinálj egy országos vagy nemzetközi hírből minikampányt?

Szerző: | dec 6, 2019 | online marketing, szállodamarketing, tartalommarketing

Ne légy rest: ha a hazai sajtó vagy a nemzetközi média felkapott egy olyan hírt, aminek van valamilyen kötődése hozzád, a szállodádhoz, vagy a hoteled környékéhez – használd ki! Hajtsd a malmodra a figyelmet, ütemezz be egy minikampányt és növeld ügyesen a foglalt éjszakáid számát! Megmutatom, hogyan csináld.

November végén érkezett a hír, hogy nemzetközi színtéren az egyik legismertebbnek számító tudományos magazin, a National Geographic saját honlapján sorolta be a 2020-ra leginkább ajánlott 25 utazási célpont közé az Országos Kéktúra útvonalat.

Ha végignézünk a listán, láthatjuk, hogy olyan illusztris helyszínek társaságába került be az Országos Kéktúra útvonal, mint amilyen például Abu Simbel temploma Egyiptomban, a Kalahári sivatag Dél-Afrikában, a Grand Canyon Arizonában, az olaszországi Párma, illetve a Maldív- vagy épp a Kanári-szigetek.

Természetesen a Magyar Természetjáró Szövetség eljuttatott az esemény kapcsán egy sajtóközleményt az MTI-nek, amit aztán a saját honlapján is publikált, majd a Facebook oldalukon is megjelentetett. Így a túraútvonalhoz leginkább kötődő szervezet az alapvető kommunikációnak eleget tett, de mégis maradt egy kis hiányérzet.

Hogyan lehetett volna erre az országos hírre kampányt építeni?

Előtted sem titok, hogy ma már számtalan kommunikációs csatorna és marketinglehetőség áll a rendelkezésünkre. Ha jól használjuk őket, akkor nemcsak kíváncsiságot építhetünk a szolgáltatásunk iránt, de cselekvésre is sarkallhatjuk a potenciális vendégeket.

Az Országos Kéktúra útvonal esetében maga a szervezet, és az útvonal mentén fekvő szállodák is kicsit jobban ráerősíthettek volna a hírre. Ha a te szállodád például a túraútvonal közelében fekszik, nyugodtan kommunikálhatod ezt egy átgondolt stratégia mentén a saját felületeiden.

Első lépésként mindig gondold át a következőket:

  1. hol publikálnád a hírt,
  2. milyen tartalmat kell köré gyártanod,
  3. és nem utolsósorban, kiket tudsz igazán megfogni ezzel a hírrel?

Utóbbi feladatban nyújt egyébként nagy segítséget, ha szegmentálod a közönségedet. Ha minden kérdésre megvan a válasz, akkor

  • állíts össze egy ütemtervet,
  • egy publikációs naptárat,
  • szövegezz meg egy 3-4 levélből álló automata hírlevél-sorozatot,
  • ütemezd be a közösségi média posztokat,
  • és indítsd útjára a kampányt.

Mert minden a kommunikáción múlik

Egy csatorna ugyanis nem csatorna többé: afölött gyorsan átgörgetnek vagy túllépnek az emberek, de talán pont azok nem használják azt az egy csatornát, akiknek az egész kampány szólna. Kezdd a kampányt a legalapvetőbb felületeiden, a szállodád honlapján és blogján.

Hogyan épüljön fel a blogcikk?

Írj pár gondolatot a hírről, hogy te mit gondolsz róla.

Ajánlj a folytatásban pár kiegészítő túraútvonalat a közeledből.

Említs meg további látnivalókat és programlehetőségeket.

Majd a bejegyzés végén finoman hívd fel a figyelmet, hogy ennyi élmény után milyen jó lesz nálad, kényelmesen megpihenni.

Evidens, hogy egy ilyen jelentős hírről készítesz egy rövidebb hírlevél-sorozatot, különösen azoknak a vendégeidnek, akik szívesen járják a természetet. Küldj nekik egy túraútvonalakkal, látnivalókkal jelölt térképet a környékről, világosítsd fel őket arról, hogy milyen éttermekbe térhetnek be, ha a túra alatt-után megéheznek, vagy arról, hogy rossz idő esetén hol tud elbújni a vihar elől. És persze egy checklistet is összeállíthatsz nekik a legfontosabb túrakellékekről.

Posztolj, liveolj, videózz

De ne kövesd el azt a hibát, hogy a közösségi médiát kihagyod a kampányból: időzíts be előre megírt és gazdag képi tartalommal illusztrált posztokat, amikben tippeket adsz a túrához, látnivalókhoz, programokhoz. Instagramon pedig használj vegyítsd finoman a hírhez köthető, és az általad kreált, egyedi hashtageket, amikkel megkönnyítheted az érdeklődők számára a keresést.

Még jobb, ha egy napot rászánsz arra, hogy kimész a helyszínre és egy előre meghirdetett időpontban csinálsz egy Facebook-live vagy Insta-élő bejelentkezést. Ha pedig már ott vagy, lőjj néhány képet, csinálj néhány rövid videót, amit a későbbi kommunikáció során, hiteles, saját elemként felhasználhatsz.

Ezeket a Facebook és Instagram posztokat aztán a téma szempontjából releváns Facebook csoportokban is megoszthatod – ha kerülöd bennük a direkt reklámot –, hiszen ott találhatsz olyan potenciális vendégeket, akik egyébként nem biztos, hogy a látómeződbe kerülnének.

Ami viszont nagyon lényeges: a kommunikációd ne ad-hoc legyen, hanem egységes stratégia mentén, a különböző csatornáid összehangolásával folyjon.

Figyelj arra, hogy az egyes kommunikációs és marketingelemek egymást erősítsék, ne pedig gyengítsék, és mindenki megtalálja a maga üzenetét.

Ehhez és hasonló szegmentált kommunikációhoz kaphatsz tippeket, ha megveszed a 365 napra szóló tartalomnaptáramat, amit ráadásul nem csak hosszú távon hasznosíthatsz, mert a rövidebb kampányaidhoz is kiváló mankód lesz!

Kérdéseiddel keress meg a lenti elérhetőségek egyikén!