Hogyan írj hírlevelet úgy, hogy azt el is olvassák és kitűnj a tömegből?

Szerző: | nov 3, 2019 | e-mail marketing, online marketing, perszonalizált marketing

Egy átlagos felhasználó is minimum 5-6 hírlevelet kap naponta, szóval igencsak meg kell dolgoznod azért, hogy a tiéd legyen a szerencsés kiválasztott. Ahhoz, hogy a hírleveled ne csupán néhány pusztába küldött szó legyen, nem lenne rossz, ha a feliratkozóid el is olvasnák az e-mailedet. Nagy a verseny a figyelemért, még az inboxokban is.  Van néhány jó tippem, amivel növelheted a hatékonyságot.

A hírlevelezés bizonyos szempontból olyan, mint a könyvvásárlás. Amikor vásárlási szándék nélkül, pusztán a nézelődés kedvéért belépsz a könyvesboltba, majd miután legyűrted magadban a könyvrengeteg láttán és az új könyvek illatától érzett áhítatot, kíváncsian elkezded böngészni a kínálatot.

Elsétálsz néhány polc vagy lerakat mellett, de még nem emeltél le, nem vettél a kezedbe egyetlen könyvet sem, mert egyik sem ragadta meg annyira a figyelmedet, hogy cselekvésre bírjon. Aztán egyszer csak kiszúrsz végre egy lenyűgöző borítót, ami már messziről is annyira megtetszett, hogy egyszerűen muszáj közelebbről is szemügyre venned.

Mohón kapsz utána, nehogy más megelőzzön, és máris falja a szemed a gyönyörű grafikát, aminél szebbet talán még nem is láttál. Aztán ahogy felfedeztél minden négyzetcentinyi szépséget, megnézed a szerzőt és a címet, majd figyelmesen elolvasod a fülszöveget.

Végül, ha hatásos volt a külsőségek összjátéka, egyenesen a pénztár felé indulsz a legújabb szerzeményeddel.

Talán nem sejtetted, de hasonló folyamaton mész át akkor is, amikor a hírlevelek között szelektálsz.

Mert a tárgymező a könyvborító, ami eladja a műved – vagy nem

Amikor ugyanis a feliratkozód belép a levelezőrendszerébe, számtalan lényegtelen apróság közül kell kiválogatnia azt, ami valóban érdekes és hasznos számára. Ezt a szelektálást alig néhány másodperc alatt képes megejteni, mégpedig néhány karakter alapján – és anélkül, hogy egyáltalán megnyitná a leveledet.

Ez a pár kulcsfontosságú karakter pedig nem más, mint maga a tárgymező, amire az esetek többségében nem fordítunk kellő figyelmet. Ennek az eredménye pedig az lesz, hogy hiába írtál kiemelkedő minőségű hírlevelet, hiába lenne értékes a feliratkozód számára az ajánlatod, ha nem olvassa el senki, eredménytelen marad a kampányod.

Ezt akár saját tapasztalatból is tudhatod, hiszen te is a tárgymezők – esetleg még a küldő személye – alapján döntöd el, hogy melyik hírlevél érdemes a kattintásodra, és melyik a kukára. Csupán néhány másodperced van tehát arra, hogy kitűnj a tömegből és annyira megragadd a feliratkozód figyelmét, hogy rávedd őt a kincset érő kattintásra.

Milyen a jó tárgymező?

Nos, van erre néhány jól bevált recept:

• legyen rövid: a HubSpot és az Email Monday ajánlása  szerint ne legyen hosszabb 56 karakternél, míg más ajánlások még ennél is rövidebb, 35 karakteres hosszúságot javasolnak,

• legyen személyes: egy személynek szóljon, ne a tömegnek, és az sem árt, ha időnként a keresztnevét is elrejted a karakterek között,

• vigyél bele érzelmeket,• használhatsz smileykat, de tudd, hogy hol a határ,

• a tárgymeződben is fogalmazz erősen, konkrétan, és egy kis humort is belecsempészhetsz, mert ezektől a fűszerektől leszel figyelemfelkető,

• tartalmazzon enyhe sürgetést, amitől az olvasó érzi a késztetést, hogy azonnal elolvassa a leveled.

Csak tárgymező, és más semmi?

Bár a megnyitási arány növelésében a tárgymezőnek van a legnagyobb szerepe, azért akad még néhány olyan apróság, amire nem árt odafigyelned. Ilyen például a listád tisztán tartása és a számodra releváns tulajdonságok szerinti szegmentálása.

Az Optimonster tanulmánya  szerint azoknak a marketingszakembereknek 39%-a, akik szegmentált listákra küldik ki a hírlevelüket, jóval magasabb megnyitási aránnyal és kisebb leiratkozási hullámmal számolhatnak, mint azok, akik nem szegmentálják a feliratkozóikat.

Emellett az időzítésre is érdemes nagyobb hangsúlyt fektetned, mert nem mindegy, hogy mikor találod meg őket a hírleveleddel.

A/B-teszteld a feliratkozóidat, hogy kiknél milyen tárgymezők, CTA-k és küldési időpontok működnek jobban. Tapasztald ki őket, hogy aztán igazán finomra hangolhasd az e-mail marketingedet.

 

Ha szeretnél segítséget a hatékony hírlevelezéshez vezető úton az első lépések megtételéhez, kérd ingyenes fél órás konzultációmat. Ehhez kérlek töltsd ki EZT a kérdőívet, hogy felkészülhessek a beszélgetésre!