Tartalomtípusok a változatos kommunikációhoz

Szerző: | jún 30, 2020 | inbound marketing, tartalommarketing

Amennyiben profi tartalomnaptárat szeretnél összeállítani szállodád számára, nem építhetsz az egysíkú tartalmakra: nem támaszkodhatsz például csak a weboldaladra, ahol állandó tartalomként a szolgáltatásaidat, változó tartalomként pedig javarészt programokat ajánlasz, hiszen ahogy a szolgáltatásaidban, úgy a kommunikációdban is a változatosságra kell törekedned.

Milyen tartalomtípusok segítenek neked a változatos kommunikációdban?

Tarts velem a cikk végéig és elárulom hogyan lehet foglalásokban mérhetően hatékony, vagyis vendégcsalogató minden tartalom, amit a különböző felületeidre gyártasz.

Ahogy arra már az előző, tartalomnaptárakkal kapcsolatos cikkemben is céloztam, akkor lesz igazán vendégbarát a kommunikációd, ha tüzetesen ismered ismered a vendégkörödet. Vagyis tudod, hogy kik szállnak meg a hoteledben, őket milyen motivációk, vágyak és félelmek vezérlik.

Ez a tudás viszont nemcsak abban segít neked, hogy a témákkal kapcsolatban tudj ötletelni – bár kétségkívül ez is hasznos mankó a hosszútávú folyamat megtervezésekor –, hanem azt illetően is tanácsot ad, mégis milyen tartalomtípusokkal érdemes ellátnod a buyer personáidat.

Talán elcsépeltnek tűnhet, de a változatos tartalom gyönyörködtet

Bár ma már egyre nagyobb teret hódítanak a vizuális tartalmak, azért a szöveges anyagoknak is megvan a maga létjogosultsága. Szerencsére a szállodaipar, a vendéglátás, a turizmus pont olyan iparág, ami mindkét esetben bőséges inspirációval lát el téged.

Vizuális tartalmak hozzák a legnagyobb elérést a social felületeken

Nézzük először a vizuális tartalmakat, hiszen ezek azok, amik a legtöbb közösségi oldalon a legnagyobb elérést produkálják. Ezeket a vizuális kontenteket főként képekre, videókra, GIF-ekre, infografikákra bonthatjuk, amiket az esetek nagy többségében Facebookon, Instagramon, Pinteresten, Youtube-on posztolunk.

Nagy előnyeik közé sorolhatók, hogy:

• könnyen megragadják és fenntartják a figyelmet,

• mivel nem kell olvasni, nem fárasztja annyira a szemet, mint a szöveg (van olyan vendégkorosztály, amelyik inkább végignéz egy videót ahelyett, hogy elolvasna egy tartalmas blogcikket),

• a Facebook algoritmusa előrébb sorolja az ilyen jellegű posztokat, nagyobb elérést érhetsz el velük,

• Instagramon és Pinteresten pedig csak képpel vagy videóval lehetsz jelen, a Youtube videófókuszáról nem is beszélve,

• ezek azok a kontentek, amelyek a megosztások miatt könnyedén virálissá válhatnak,

• a Facebook vagy Instagram élő bejelentkezésekkel – amik megfelelő tartalmi koncepcióra épülnek – akár egy szállodai sorozatot is útjára indíthatsz.

Egy-egy rövid imázsvideó a hoteled wellnessrészlegéről, az éttermi tűzforró hangulatról, a legutóbbi koktélestről a Facebookon és Instagramon is nagy sikerre tehet szert, ugyanúgy, ahogy a jól elkapott pillanatképek is.
Például egy különösen ínycsiklandó fogásról, ami a saját éttermetekben készült, egy „ezt azonnal meginnám”-érzést kiváltó koktélfotó, vagy egy hívogató, aktív és passzív pihenést egyaránt lehetővé tevő kép a szálloda parkjáról, illetve medencevilágáról szintén találó lehet.

Természetesen ezeket a tartalomtípusokat a különböző célközönségek ízlésére- érdeklődésére szabva is elkészítheted. Hiszen családbarát hotelként úgy is bemutathatod ezeket a szolgáltatásokat, hogy a finom ételek egy családi vacsoraasztalon sorakoznak, vagy a medencében egy többgenerációs család pancsol felhőtlenül, koktél helyett pedig akár frissen préselt gyümölcslevek is szerepelhetnek a képeken – videókon.

A szöveges tartalmak hozzák a legtöbb látogatót a Google keresőből

Annak ellenére, hogy sokan temetik a szöveges tartalmakat, még mindig ezek azok a tartalomtípusok, amik a legtöbb találatot hozzák a Google-ben és ami alapján a keresőoldal algoritmusa minél előrébb sorolja a hoteled.
A szöveges tartalomtípusok legjelentősebbje és legnagyobb hatékonysággal dolgozó tartalma kétségkívül a szállodád blogja. Itt azonban szintén többfelé ágazik a történet, hiszen ezt a fajta tartalomtípust is több részre bonthatjuk tovább, amit más marketingkommunikációs csatornákra készített tartalmakkal tovább támogathatunk.

Mindenesetre megkülönböztethetjük egymástól az alábbi blogtípusokat:

1. SEO-vezérelt blogtémák:
Ezek azok a blogtípusok, amikor a szövegben ügyesen elhelyezett egy-egy kulcsszóra szeretnél jó elérést produkálni. Ilyen lehet például a már említett családbarát szálloda, felnőttbarát szálloda, vagy akár wellness hotel is, mint kulcsszó. Fontos, hogy azok az anyagok se öncélúak legyenek, amik kifejezetten a kulcsszavak miatt készültek el, hanem az olvasónak, a leendő vendégnek is nyújtsanak értéket.

Járd körbe tehát ügyesen az adott kulcsszó témáját és lehetőség szerint illusztráld a szöveget saját, jó minőségű képekkel vagy videókkal. Ide akár a szakértői státuszt építő anyagok, esettanulmányok, saját kutatások is besorolhatók, amennyiben a kulcsszó ennek teret enged.

2. Ötletvezérelt blogtémák:
Ide sorolhatók azok a témák, amiket ötletesnek tartasz és ami a vendégeid számára is kuriózumként, érdekességként szolgálhat. Egy kicsit bővebb leírás a helyi népszokásokról, egy környékbemutató sorozat, vagy ha már említettük a felnőttbarát szállodát: akár egy olyan vicces, helyi-környékbeli program- és látnivalólistával is kedveskedhetsz a vendégeidnek, ami garantálja, hogy nem fognak családokkal találkozni a kikapcsolódásuk során. Családbarát hotelként pedig remek ötlet lehet megírni, hogy a nyáron mit tilos csinálniuk a gyerekeknek, főleg nyaralás idején.

3. Edukatív blogtémák:
Ez azoknak a témáknak a helye, amikkel kifejezetten fel szeretnéd valamire hívni a vendégeid figyelmét. Ilyen apropó lehet most – sajnos – a COVID-19 miatt bevezetett új biztonsági szabályok, a kézmosás és kézfertőtlenítés népszerűsítése. Ezekre a tartalmakra egyébként a Facebookra vagy Instagramra posztolt képek is jól ráerősítenek, amin például a hotelben kihelyezett kézfertőtlenítők vannak megörökítve, vagy a szállodád logójával / nevével ellátott maszkok vannak a fókuszban, esetleg már a vendégek viselik őket.

De ide sorolhatjuk például a környezetvédelmet vagy a babaápolást is, hiszen az a szülők számára sem mindegy, hogyan védi a környezetét egy család- illetve gyermekbarát szálloda. Emellett tovább építheted a szakértői státuszodat az olyan blogbejegyzésekkel is, hogy mit ne csomagoljanak a szülők a nyaralásra, ha kisbabával érkeznek a szállodádba.

Ezek között a tartalomtípusok között is remek helye lehet a saját esettanulmányoknak, iparági kutatásoknak és trendeknek, akár infografikák formájában is, bár igaz, hogy ezek nem főként a vendégeidnek, hanem inkább a konkurenciának szóló anyagok lehetnek.

4. Aktivitást kiváltó blogtémák:
Ide alapvetően olyan anyagokat sorolhatunk, amelyekben kérdést teszünk fel a közönségünknek, vagy megszavaztatjuk őket. Például arról, hogy milyen új típusú medencét látnának szívesen a hotelben, vagy két masszázstípus közül melyiket vennék inkább igénybe?

Természetesen ezeket a bejegyzéseket sem úgy kell elképzelned, hogy nem áll másból, mint a kérdésből, hiszen az egyes célközönségre szabott előnyöket azért érdemes pár karakterben megörökíteni. Utána pedig Facebookon és Instagramon is tovább oszthatod a blogcikk linkjét, ugyanúgy feltéve a kérdést a követőid számára. De felhívva a figyelmüket arra is, hogy olvassák el a linken található tartalmat.

Ez a szekció a játékosabb tartalmakat gyűjtőhelye is. Itt rejtheted el mondjuk a hotelben készült képekből létrehozott puzzle-t, a gyerekeknek szánt vetélkedőket, vagy vicces programajánlókat. Gyakorlatilag csak a képzeletünk és a célközönségünk szab határt.

Egyébként a szöveges tartalomtípusok közé soroljuk még a hírlevelet is

A hírlevél segítségével a remélhetőleg már szegmentált listáidnak küldheted el a változatos tartalmakat. Remek eszköze ez egyrészt az értékesítésnek és a vendég-elköteleződés növelésének, másrészt a tartalommutációnak is. Végül is, célközönségtől függően nemcsak véleményeket és értékeléseket kérhetsz, blogot ajánlhatsz, de akár 1-1 videót vagy Facebook és Instagram posztot is beszúrhatsz.

Kattints ide és még további 8 tartalomtípust találsz, ami a hitelességedet és a hírnevedet erősíti.

Folyamatos, barátságos kommunikációval a vendégeid bizalmát is könnyebben elnyerheted, de ehhez értékes és változatos tartalmakra van szükséged, az év 365 napjára. Én ebben egy egész évre szóló tartalomnaptárral tudok segíteni neked! Kattints ide és nézz bele!