Így készíts vendégbarát tartalomnaptárat 8. lépésben

Szerző: | Sze 28, 2020 | tartalommarketing

A rendszertelen, ad-hoc jellegű marketingkommunikáció egyetlen szálloda számára sem kifizetődő. Éppen ezért tanácsolom, hogy végezd el te is a házi feladatodat és hozd létre könnyedén, csupán néhány lépésben a hoteled vendégeidre szabott tartalomnaptárát. Előző cikkeimben már kitértem arra, hogy mit kell megtenned még a tartalomnaptár készítése előtt és persze a hatékony tartalomtípusokról is ejtettünk néhány szót. De a gyakorlati megvalósítás során sem hagylak magadra, megmutatom hogyan csináld lépésről lépésre.

Első ránézésre egy átlátható, rendszerezett tartalomnaptár elkészítése bonyolult feladatnak tűnhet, pedig leginkább a kutatómunka és a témák változatos kitalálása, valamint a hozzájuk passzoló szállodai marketingcsatorna megtalálása az időigényesebb feladat.

Maga a gyakorlati megvalósítás már annyira egyszerűen fog menni, hogy néhány hónap múlva már látni fogod a stratégiaszerű és megfelelően időzített kommunikáció eredményét. Azt, hogy a tartalomnaptárnak köszönhetően szép ütemben nőtt a vendégéjszakák száma, mennyivel ismertebb lett a hoteled brandje és persze a különböző felületeiden is láthatóan gyarapodtak a követők.

Úgyhogy vágjunk is bele: készítsük el együtt a vendégbarát tartalomnaptárad

A táblázat összeállításakor arra kell mindenekelőtt figyelned, hogy az rendezett és első ránézésre is átlátható, könnyen szerkeszthető legyen, illetve kellő rugalmassággal viselje a menet közben felmerülő ötleteket.

Éppen ezért kezdd az elején a műveletet:

1. lépés: a buyer personák meghatározása

A hoteled célközönségének meghatározása stratégiai fontosságú: ha ugyanis hozzád inkább felnőttek, kisebb-nagyobb baráti társaságok járnak, nem lenne szerencsés családbarát kommunikációval elérni őket.

2. lépés: mérd fel a rendelkezésedre álló kommunikációs csatornákat

Attól függően, hogy idáig mennyire folytattatok kiterjedt marketingkommunikációt, ezek a csatornák állhatnak a rendelkezésedre: szállodai blog, Facebook, Instagram, Youtube, Pinterest, hírlevél, esetleg LinkedIn, ha az üzleti konferenciák, rendezvények, workshopok ellen sincs kifogásotok.

3. lépés: a célok számba vétele

Ne feledd, a tartalomman nemcsak az értékesítés lehet a célod, hanem a brand ismertségének növelése, a követői aktivitás növelése, szakmai hitelesség építése, listaépítés, edukáció. Minden posztnak adj célt.

4. lépés: a témák felvázolása

Nyugodtan írj egy üres lapra vázlatot, ötletelj a témákon. Legyenek változatosak és szegmentáld őket. Ha például családbarát szállodaként határozod meg magad, ne csak a szülőkhöz szólj, hanem az egyedülálló anyákhoz, a nagyszülőkhöz, a fiús apákhoz, a kiskamaszokhoz és persze a nagykamaszokhoz is.

5. lépés: válaszd ki a tartalomnaptárnak megfelelő felületet

Ez egyéni preferenciától függően lehet akár Excel táblázat, Google táblázat, vagy egy ennél már komplexebb projektmenedzsment felület is, mint amilyen például az Asana. Olyat válassz, aminek a használata kézre esik, amit ismersz és kellően magabiztosan használsz.

6. A szükséges oszlopok meghatározása és létrehozása

Korábban már megírtam, hogy szerintem milyen információktól lesz igazán vendégcsalogató a tartalomnaptárad. A főbb információk, mint például a publikálás dátuma, a téma, a megjelenési felület, a célközönség, az adott poszt formátuma, üzenete és célja mindenképpen szerepeljen benne. Ezeket természetesen egyénileg bővítheted például az anyagok elkészítési határidejével, ha többen dolgoztok rajta, akkor a felelősök nevével-elérhetőségével, további terjesztési lehetőségekkel – ahogy neked és a hotelednek jobb.

7. lépés: töltsd ki a táblázatot

Ennél a lépésnél kell elővenned a 4. pontban említett jegyzeteidet és ennek alapján kitöltened a következő 3-6-12 hónap menetrendjét. Nem kell az összes felületre minden nap tartalmat gyártanod, de a különböző csatornákon egy egész éven át tartson ki a kommunikációd. Hétfőn posztolhatsz Facebookon, kedden az Instagramon, szerdán publikáld a blogodat és küldd ki a hírlevelet, csütörtökön pedig visszatérhetsz a Facebookra a hétvégi szállodai és környékbeli programajánlóval. Természetesen a témák tekintetében igénybe veheted a közönség, vagyis a kollégáid segítségét is.

8. lépés: mentsd el a tartalomnaptárat és kezd el használni

Ez egyébként az egész folyamatra érvényes jótanács: az ördög sosem alszik, úgyhogy időnként nyomj rá a mentés gombra, hogy egy áramszünet, internetprobléma vagy lefagyó gép miatt ne vesszen el a teljes munkád. Ha pedig készen vagy, láss neki a megvalósításnak.

És akkor jöjjön a tartalomnaptár finomhangolása

Nem kell megijedned, ez már csak a táblázat megformázása. Például a fontos részletek kiemelése félkövér vagy nagyobb betűmérettel, vagy ahogy én is teszem, a felület és a poszt típusánál piktogramok használatával váltom ki a betűket. Így szellősebb és áttekinthetőbb lesz a táblázat.

Emellett használhatsz még különböző színeket is, amik anélkül utalnak az adott cella tartalmára, hogy el se kell olvasnod a benne szereplő szöveget. Csak akkor jegyezd fel valahova a színkódokat a biztonság kedvéért. Ez az egész folyamat nem tart tovább maximum 1-2 napnál, ha még nincsen benne rutinod (és itt is inkább a témák kitalálása lesz a hosszabb feladat), de utána már tényleg készen is vagy.

Természetesen, ha még ennél is egyszerűbben készítenéd el a szállodád vendégbarát tartalomnaptárát, akkor a saját, 365 napra szóló tartalomnaptárammal is segíthetek neked ebben. További kérdés esetén pedig nyugodtan keress meg elérhetőségeim valamelyikén!